17.5.2014

Neiti Maisteri

Nyt se on ohi. 18 vuoden uurastus. Opiskelu. Hienoa aikaa, mutta ihanaa päästä elämässä myös eteenpäin.



Torstaina 15.5. yliopistolla järjestettiin publiikki tilaisuus, jossa meille valmistuneille jaettiin todistukset ja laulettiin jotain teekkarihymnejä (ei valitettavasti suvi virttä, josta mulle tulee aina kesä mieleen). Ehkä hieman ulkopuolinen olo, kun juhla oli hyvin teekkaripainoitteinen, mutta tykkäsin silti. Minusta se oli hieno päätös tälle uurastukselle.



Eli tässä istuu nyt tuore Filosofian maisteri. 18 vuotta putkeen olen eri koulunpenkkejä kuluttanut. 9 vuotta peruskoulua, 3 vuotta ammattikoulua, 3 vuotta ammattikorkeakoulua ja 3 vuotta yliopistossa. Ehkä tämä viimeinen kouluvuosi yliopistossa oli vähän sitä ja tätä. Töissä olin ja välillä yritin tehdä gradua, mutta ei se mitenkään kovin hyvin töiden ohessa edistynyt. Viime syksynä oli ensimmäinen kerta, kun en syksyllä mennyt kouluun ja se tuntuikin todella oudolta. Tuntui kun kesä ei olisi ollenkaan loppunut. Totta kai se tuntuu oudolta, kun 7 vuotiaasta asti tottunut siihen että syksyllä aina menin kouluun, mutta nyt se on oikeasti loppu. Tohtorin tutkinto ei minua kiinnosta. En koe että se olisi ainakaan vielä minun juttu. Taitaa siis minun opiskeluni olla hetkeksi tässä.





Opiskelijaelämä on ollut kyllä todella mahtavaa. Ammattikoulu aika ei minulle ollut mitenkään erikoista, mutta kun 6 vuotta sitten lähdin kotoa niin samalla myös löysin itseni. Ennen olin oikea hiirulainen, mutta omilleen muuttaminen ja opiskelijaelämä muuttivat minua paljon ja tykkäänkin itsestäni paljon enemmän. Olen huomattavasi sosiaalisempi ja tulen hyvin toimeen monenlaisten ihmisien kanssa. Lisäksi olen tyytyväinen ammatinvalinnasta ja toivon, että menestyisin työssäni ettei uurastukseni olisi menneet hukkaan. Ei kun uusia tuulia kohti!



Hei hei opiskelu, hei hei yliopisto!

6 kommenttia:

  1. Onnea vielä uudelleen! Näytät säteilevältä näissä kuvissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tuli nyt aika paljon minä minä kuvia, mutta tulipahan ikuistettua tuo tärkeä päivä ;)

      Poista
  2. Huh, mahtavaa työtä! Huikean paljon onnea tuoreelle maisterille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Töitä on kyllä nyt tehty ja siitä saapii ollakki ylpeä :)

      Poista
  3. Onnea!!:) Mikä sun pääaine oli? Ja mitäs nyt meinaat?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos! Pääaine oli tuo tietojenkäsittely ja papereissa lukee, että sivuaineena myös tietojenkäsittely ;) Töitä sain onneksi Oulusta, mutta vielä nautitaan lomapäivistä :)

      Poista

Kommentteja otethaan ilola vasthaan! Piipahan toistekki kathoon mitä täältä löytyy - vastavierailulle jouvan aina tulheen. :)